Día da Saúde no Traballo e Día do Traballo

Publicado el

O 28 de abril celébrase o Día Mundial da Seguridade e Saúde no Traballo, desde a súa observación pola Organización Internacional do Traballo no 2003, facendo anualmente campañas internacionais para a promoción do traballo seguro e saudable, e para concienciar de dar un maior peso político a estes aspectos. No mesmo día realízase a Xornada Internacional de Conmemoración dos Traballadores Falecidos e Lesionados, para honrar a memoria das vítimas de accidentes laborais e enfermedades profesionais, organizándose mobilizacións e campañas en todo o mundo.

Todas as partes implicadas nunha relación laboral teñen responsabilidade neste aspecto. Os axentes empregadores son responsables de garantir que o entorno de traballo sexa seguro e saudable. E os traballadores teñen a responsabilidade de traballar de xeito seguro e protexerse, e non poñer en perigo a terceiras persoas, a coñecer os dereitos que os amparan e a participar na implementación das medidas preventivas.

As Nacións Unidas recompilan na súa web unha serie de riscos de traballo novos e emerxentes no contexto social e organizativo recente, como poden ser as novas tecnoloxías ou novas industrias (nanotecnoloxía, biotecnoloxía); as novas condicións de traballo (recortes no cadro de persoal, traballos na economía informal); e novos xeitos de emprego, como a subcontratación ou os contratos temporais.

Cartel da Organización Internacional do Traballo para a conmemoración da edición do 2020

Este ano o Día Mundial da Seguridade e a Saúde no Traballo encófase en abordar o brote de enfermidades infecciosas no traballo, centrándose na pandemia da COVID-19. A OIT aproveita este día para sensibilizar na adopción de prácticas seguras nos lugares de traballo e o papel que desempregan os servizos de seguridade e saúde no traballo, incidindo na preparación para o futuro como pode ser a integración de medidas nos sistemas e políticas de xestión da SST a nivel nacional e empresarial.

 

Podes consultar aquí convenios e normas internacionais sobre a seguridade e saúde no traballo na web da Organización Internacional do Traballo.

 

O Ministerio de Sanidade publicou tamén unha Guía de boas prácticas nos centros de traballo para previr o contaxio por COVID-19: Guía de boas prácticas. Ministerio de Sanidade

 

Ademais, o día 1 de maio celébrase o Día Internacional do Traballo e dos traballadores, unha conmemoración anual acordada en 1889 en recordo da folga sindical que comezou o 1 de maio de 1886 nos Estados Unidos para reivindicar a xornada laboral de 8 horas.

Este ano conmemoramos o día nunha situación un pouco particular, xa que unha parte importante da poboación atópase desempregando as súas funcións en circunstancias especiais, e outra boa parte está teletraballando desde o seu fogar.

O Servizo de Prevención de Riscos Laborais da Deputación da Coruña está desempregando un traballo moi relevante elaborando diariamente boletíns informativos que compartimos nesta entrada do blog da Biblioteca: AQUÍ. Varios deles fálannos sobre as condicións de teletraballo, deixamos as ligazóns a continuación:

O confinamento e as lumbalxias: Boletín informativo 24/04/2020

Recomendacións para as persoas traballadoras de volta nas súas casas: Boletín informativo 13/04/2020

Pautas para evitar os riscos do teletraballo: Boletín informativo 01/04/2020

Riscos e medidas preventivas no teletraballo: Boletín informativo 20/03/2020

 

 

Por último, deixámovos varios recursos que podedes ler na EbiblioDaCoruna relacionados con este tema:

 

 

Trabajos de mierda: una teoría / David Graeber.

El nuevo esclavismo. Pasarse la vida trabajando en algo totalmente innecesario. Un trabajo de mierda. ¿Su trabajo tiene algún sentido para la sociedad? En la primavera de 2013, David Graeber hizo esta pregunta en un ensayo lúdico y provocativo titulado «Sobre el fenómeno de los trabajos de mierda». El artículo se volvió viral. Después de un millón de visitas en línea en diecisiete idiomas diferentes, la gente sigue debatiendo la respuesta. Hay millones de personas: consultores de recursos humanos, coordinadores de comunicación, investigadores de telemarketing, abogados corporativos…, cuyos trabajos son inútiles, y ellos lo saben.

 

 

El Club de la lucha feminista : manual de supervivencia en el trabajo para mujeres / Jessica Bennett.

Un ensayo incisivo y enormemente divertido para acabar de una vez por todas con el sexismo laboral y la discriminación de género en los lugares de trabajo. Era un club de lucha, solo que sin luchar y sin hombres. Cada mes, una docena de mujeres de entre veinte y treinta años nos reuníamos en el piso de una amiga para hablar -o más bien para quejarnos- de nuestros empleos. Éramos ambiciosas e inteligentes y luchábamos por «abrirnos paso» en Nueva York. Pensábamos que la batalla del sexismo se había ganado hacía mucho tiempo, sin embargo continuamente nos topábamos con minas terrestres de género, incluso con algunas cuya existencia desconocíamos por completo.

 

 

Trabajar en la era digital / Luis Lombardero

Dominar la tecnología y las competencias que están transformando las empresas es lo que te propone este libro. Internet está recibiendo el impulso de las tecnologías emergentes que transforman las compañías tradicionales, cambiando el modelo productivo y creando nuevos empleos. A tu alrededor puedes ver cómo las empresas de todos los sectores están trasladando el crecimiento del PIB y el empleo a las actividades digitales, donde aparecen nuevas ocupaciones para las que se necesitan nuevas competencias duras que dan lugar a una revolución en el trabajo de directivos, técnicos y del trabajo cualificado. Este libro te ayudará a comprender la transformación digital por medio de tecnologías como la movilidad, Cloud Computing, Big Data, Internet de las cosas (IoT), Smart Cities o la Industria 4.0, que digitalizan nuestros domicilios, hacen las ciudades más inteligentes ytransforman el trabajo en las fábricas del futuro.

No tengo tiempo : geografías de la precariedad / Jorge Moruno

La demolición de los derechos de los trabajadores se observa en el lenguaje de la economía on demand: no trabajas para, sino que colaboras con; no te despiden, te desconectas; no te controlan, te valoran. Nos hemos convertido en pilas que fabrican datos, braceros de la información, jornaleros del consumo. Vivimos la servidumbre cotidiana como si fuera una actividad liberadora. La vida y el trabajo se integran, no se concilian, y las relaciones sociales capitalistas colapsan las arterias sociales con ese colesterol llamado «mercancía». Si todo depende de lo que pasa, nos convertimos en esclavos de la coyuntura, siempre disponibles por lo que pueda llegar a pasar en un mundo donde nos acaba pasando de todo. Este es el laberinto que tenemos que resolver: el tránsito que va del «no tengo tiempo» a la sociedad del tiempo garantizado.

Podes atopar máis información sobre este tema nas páxinas web das Nacións Unidas e da Organización Internacional do Traballo.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *